Пірунова Галина Олексіївна
Вихователь-методист
закладу дошкільної освіти
(дитячий садок)
№83 "Чижик" Запорізької міської ради
Освіта: повна вища
Спеціальність: Дошкільна освіта
Кваліфиікація: вихователь дітей дошкільного віку Загальний стаж роботи: 5 років
На посаді вихователя-методиста: з 01.11. 2022 р.
Вихователь-методист займається методичною роботою й організовує весь освітньо-виховний процес в дитячому садку.
Якщо коротко, то методист аналізує, планує, організовує, координує, контролює навчально-виховну діяльність педагогічного
колективу.
Вихователь-методист проводить ґрунтовну методичну роботу у педагогічному
колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні и групові консультації.
Крім того, він приймає участь у роботі з батьками: консультації, поради, батьківські збори,
анкетування; розробляє методичні рекомендації щодо навчання та виховання дітей в дошкіальному закладі, в сім'ї тощо.
Робоче місце методиста, як відомо, методичний кабінет.
Там кожен педагог може отримати практичну допомогу в організації роботи з дітьми, а батьки можуть проконсультуватися з приводу розвитку дитини, отримати
відповіді на питання про педагогічний процес в дошкільному закладі.
Ще одне завдання методиста, мабуть, найважливіше, -
розуміти і правильно оцінювати сили і можливості кожного педагога, знати, що важливо для нього в житті, до чого він прагне, щоб задовольнити потребу кожного педагога в повазі, визнанні й
самореалізації.
Методичний кабінет дошкільного навчального закладу є центром методичної допомоги педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти та отримання психолого-педагогигічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного віку.
Методикою методичного кабінету є:
Державні стандарти:
· Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція).
Нормативно-правове забезпечення
Загальні положення
Закон України “Про дошкільну освіту.”
Конвенція про права дитини.
Закон України„Про охорону дитинства”.
Закон України від 06.09.2018 року №2541-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг»
На виконання рішення Запорізької міської ради №472 від 29.08.2023 “Про початок нового 2023/2024 навчального року в комунальних закладах загальної середньої та дошкільної освіти міста Запоріжжя”, керуючись “Законом України “Про правовий режим воєнного стану”, указом Президента України “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні” від 27.07.2023 № 3275-ІХ, постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2023 № 782 “Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні”, з урахуванням листа МОН від 16.08.2023 № 1/12186-23 “Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти”, та наказу по ЗДО від 24.07.2023 № 37 «Про організацію 2023/2024 навчального року в ЗДО №83 ЗМР в умовах воєнного стану» організацію освітнього процесу в закладі продовжувати виключно в дистанційному форматі врахувати визначену тривалість 2023/2024 навчального року з 1 вересня 2023 року по 31 травня 2024 року.
Освітьно-виховний процес дітей молодшого віку в дошкільному закладі здійснюється за програмою «Стежинки у Всесвіт» (нова редакція).
Основним напрямком роботи з дітьми молодшого дошкільного віку (від 3 – х до 4- х років) є забезпечення їх емоційного комфорту під час перебування у нашому закладі, створення сприятливих умов для їх психічного і фізичного розвитку. Серед багатьох чинників, що забезпечують необхідний рівень фізичного та психічного розвитку дітей молодшого віку, одним з головних є раціональний режим, який враховує:
· тривалість активної діяльності, що відповідає межі функціональної працездатності нервової системи, певну кількість годин сну для повноцінного відпочинку;
· послідовність та чергування прийому їжі, сну та активної діяльності з урахуванням можливостей організму дитини.
Особлива увага приділяється режиму дня в період адаптації дітей до умов дошкільного закладу. Перехід з домашніх умов до дитячого садка для багатьох малюків досить складний. З метою вивчення адаптаційного періоду в закладі проводиться постійне спостереження за кожною дитиною у різні відрізки часу: спостереження за ранковим прийомом, за поверненням дитини у групу із прогулянки та денним сном, під час режимних моментів за взаєминами між дітьми, спостереження під час повернення додому, за емоційним станом та поведінкою дитини протягом дня у ЗДО. Для підвищення надійності методу спостереження використовується метод експертних оцінок, коли спостереження проводяться психологом разом із педагогами, дані заносяться в листи адаптації. Крім того, проводяться співбесіди з батьками майбутніх вихованців, дані відповідей батьків записуються в індивідуальні діагностичні картки. Це спонукає батьків до співпраці з вихователями та психологом під час адаптаційного періоду.
Головним завданням розвитку дітей молодшого віку нашого закладу є створення для малят насиченого розвивального предметно – ігрового середовища та своєчасного введення нового для них досвіду. Періодично поновлюване, варіативне, оптимально організоване предметно - ігрове середовище в нашому закладі носить розвивальний характер, спонукає дитину до активної пізнавальної діяльності, позитивно впливає на її емоційну сферу, мобілізує процеси мислення.
Атестація педагогічних працівників як аспект діяльності
вихователя-методиста ЗДО
Робота з кадрами - один із напрямів діяльності вихователя-методиста закладу. Складовою кадрового менеджменту є атестація персоналу. Це важлива форма морального та матеріального стимулювання, спрямована на вдосконалення діяльності педагогів, які працюють в освітніх закладах різних типів і форм власності.
Мета атестації педагогічних працівників:
І саме вихователь-методист має підтримувати прагнення педагогів до професійного зростання, допомагати кожному з них реалізувати на практиці наукові надбання, інноваційні технології, розкрити фахові здібності.
Посадова інструкція вихователя-методиста.
Конкретні, чіткі обов'язки, виконання яких спрямовуватиметься на реалізацію завдань атестаційного періоду в дошкільному навчальному закладі, мають бути визначені у посадовій інструкції вихователя-методиста. Зокрема, такі обов'язки:
Вихователь-методист може виконувати повноваження заступника голови чи секретаря атестаційної комісії, про що має бути зазначено у наказі керівника дошкільного навчального закладу «Про створення атестаційної комісії».
Функціональні обов'язки секретаря атестаційної комісії.
Якщо вихователя-методиста обрано секретарем атестаційної комісії, то до його основних обов'язків додаються ще й такі:
Ведення документації з атестації.
Проведення атестації передбачає ведення цілої низки документів, оформлення яких, як правило, покладається на вихователя-методиста. Зокрема, у методичному кабінеті ЗДО має бути впорядковано такі матеріали щодо атестації:
Вихователям-методистам варто пам'ятати, що:
Комплексна оцінка рівня педагогічної майстерності педагогів, які атестуються.
Вихователь-методист, готуючи характеристику педагога, який атестується, має дати комплексну оцінку рівню його педагогічної майстерності, розкривши такі її складові:
Важливим аспектом такої комплексної оцінки є аналіз показників діяльності педагога за весь міжатестаційний період (за п'ять років), а не лише за рік атестації. Планомірне аналізування діяльності кожного педагога протягом цього періоду дасть можливість усім учасникам освітнього процесу уникнути зайвого напруження та хвилювань.
Вихователь-методист повинен так побудувати методичну роботу, щоб задіяти в ній кожного педагогічного працівника, залучаючи до участі в різноманітних заходах. Таким чином педагоги матимуть змогу реалізувати свої потенційні можливості, самореалізуватися. У міжатестаційний період слід вивчати досвід роботи педагогів, узагальнювати його та подавати на розгляд, схвалення, затвердження до науково-методичної ради відповідного рівня, яка уповноважена здійснювати науково-педагогічну експертизу методичних матеріалів.
Вихователю-методисту слід відстежувати будь-які досягнення, вести облік участі кожного педагогічного працівника у методичних заходах. Кожен вихователь-методист обирає зручну для себе форму фіксації інформації. Зокрема, це можуть бути індивідуальні облікові картки педагогів, моніторингові атестаційні таблиці або атестаційні карти експертної оцінки. Такі робочі матеріали допоможуть дати обгрунтовану вичерпну характеристику діяльності педагога за весь міжатестаційний період, забезпечать об'єктивність в оцінюванні діяльності педагогів, дадуть змогу уникнути формалізму під час підбиття підсумків вивчення діяльності вихователів.
Структурування отриманої інформації за допомогою таблиць, різних типів діаграм і т. ін. спрощує аналітичну роботу в межах кадрового менеджменту, зокрема з питань атестації.
Після завершення атестаційного періоду керівник ЗДО і вихователь-методист аналізують і узагальнюють результати атестації та вносять корективи до бази даних кількісно-якісного складу педагогічних працівників дошкільного закладу.